Ad Ketelaars Offroad Trips Rittenprogramma 2017

De paden op, de lanen in!  Offroadtrips.nl van uitzetter/organisator Ad Ketelaars staat voor mooie enduro/rallyachtige motorritten die met behulp van een papieren of elektronisch roadbook worden gereden.
De af te leggen routes voeren het predicaat “pittig”. Maar het is moeilijk om aan deze ritten een label te hangen. Jouw rijkwaliteiten, de ritlengte, de weersomstandigheden en de bodemgesteldheid zijn hierin bepalend. Voor ieder wat wils, is de juiste omschrijving. Er zijn genoeg mogelijkheden. Zowel voor de doorgewinterde rallyrijder als voor de beginnende offroadrijder. In totaal zijn het 23 verschillende routes, die in diverse Europese landen zijn uitgezet.

Naast ritten in het zuiden van Nederland, kun je rijden in België, Tsjechië/Polen en in Frankrijk. Omdat bijna alle ritten over legaal te berijden, paden, paadjes en wegen zijn uitgezet, zal de liefhebber van “extreme enduro”, wat minder aan zijn trekken komen.

Vrijheid, blijheid en avontuur zijn de ingrediënten van deze ritten. Dat wil zeggen, dat je nauwelijks gebonden bent aan vastgestelde ritdata. Behoudens beperkingen vanwege de bezettingsgraad van de meewerkende hotelletjes, vanwege het jachtseizoen , vanwege andere (enduro)evenementen, of vanwege tijdelijke plaatselijke verordeningen, kun je eigenlijk overal en te allen tijde enduro rijden.

Dus…., zin om volgende week een dagje het mooie Brabantse land te verkennen?  enkele dagen door de “bush,bush” in Frankrijk te sturen? Het kan allemaal. Stuur eenvoudigweg een e-mail naar offroad_trips@hotmail.com

De mogelijkheden op een rijtje:

  • Een dag rijden, individueel of met je eigen groepje. Routes door Nederlands Brabant en de Belgische Kempen. Het vertrekpunt is in Goirle. Er zijn 9 verschillende ritten uitgezet. Rijden kan van 1/1 tot 31/12. Eventueel met daarbij uitleg omtrent roadbookrijden en/of Tripy, maar zonder verdere begeleiding.
  • Meerdere dagen rijden. Individueel of met je eigen groepje. Routes door Nederlands Brabant en de Belgische Kempen. Startplaats is vanuit een camping of hotel in de buurt van Goirle. Er is keuze uit 9 verschillende ritten. Eventueel met daarbij uitleg omtrent roadbookrijden, maar zonder verdere begeleiding.
  • De Enclaverit op zaterdag 8 april, vanuit Esbeek(NL). Er is keuze uit 6 verschillende routes. Zonder begeleiding, maar met routeassistentie en e.v.t. uitleg omtrent roadbookrijden. Je rijdt individueel of met eigen groepje.Aanmelden kan vanaf 1 maart.
  • De Transwalloniërit op zondag 21 mei, vanuit Diest (B). Zonder begeleiding, maar met routeassistentie. Je rijdt individueel of met je eigen groepje. Aanmelden vanaf 1 april.
  • De Hart van Brabantrit op zaterdag 16 september vanuit Esbeek (NL). Er is keuze uit 6 verschillende routes. Zonder begeleiding, maar met routeassistentie en uitleg omtrent roadbookrijden. Je rijdt individueel of met je eigen groepje.Aanmelden vanaf 1 augustus

 

  • Twee of driedaagse, vanuit het Noord-Franse Dun sur Meuse. Zonder begeleiding. Hier ligt een huurtripy klaar.
  • Tweedaagse, vanuit het Noord-Franse Londinières. Zonder begeleiding. Hier ligt een huurtripy klaar.
  • Driedaagse vanuit het Tsjechische Ludvikov. Zonder begeleiding. Hier ligt een huurtripy klaar.
  • Driedaagse vanuit het Zuid-Franse Ste.Enimie. Zonder begeleiding.

 

De deelnamekosten zijn als volgt:

20 euro per deelnemer per dag, voor de ritten in Londinières, Dun sur Meuse, Ste.Enimie en Ludvikov. Dit betreft de verstrekking van het set roadbooks en/of het toesturen van de Tripybestanden.

15 euro per deelnemer per dag, voor ritten vanuit Goirle, vanaf de camping of hotel. Dit betreft de verstrekking van een papieren roadbook en/of het toesturen van de Tripybestanden.

18 euro per deelnemer per dag, voor de Enclaverit, de Transwallonië rit en de HvB rit.

25 euro per dag, voor de huur van een Tripy. Indien je in de omgeving van Goirle wilt rijden, dan kan een Tripy worden gehuurd.

In Dun sur Meuse, Londinières en Ludvikov, ligt een Tripy. Het huren van een Tripy voor het rijden op andere locaties, behoort ook tot de mogelijkheden.

Indien je tijdens de Enclaverit, de Transwalloniërit en de Hart van Brabantrit van een Tripy gebruik wilt maken, dan dien je deze te reserveren. Reserveren kan vanaf de genoemde aanmelddatums.

De overnachtingsaccomodaties in Londiniëres, Dun sur Meuse, Ste.Enimie en Ludvikov,    worden enkel en alleen gereserveerd door de organisatie.

Indien je geen ervaring hebt, met het rijden met een roadbook, dan is het niet mogelijk om in Londiniëres, Dun sur Meuse, Ste.Enimie en Ludvikov te gaan rijden. Kennismaken met roadbook/Tripy kan d.m.v. een rit vanuit Goirle.

3 daagse Noord-Frankijk, Dun sur Meuse:  Rijden tussen half maart en half september. Overnachting in een B&B. Maximale groepsgrootte niet meer dan vier personen..

2 daagse Noord-Frankrijk (Londinières:   Rijden tussen half maart en begin november. Overnachting in een chalet of op de camping van MXlondinieres. Maximale groepsgrootte niet meer dan zes personen.

3 daagse Zuid-Frankrijk (Ste. Enimie):    Rijden tussen  april en half november. Overnachting in appartementen. Maximale groepsgrootte niet meer dan vijf personen. Rond 2,3 en 4 juni zijn er i.v.m. het Trefle Lozérien (Frans enduro kampioenschap) geen mogelijkheden.

3 daagse Tsjechië/Polen (Ludvikov). Rijden tussen  april en begin oktober. Overnachting in een B&B of op de daarbij horende camping. Maximale groepsgrootte, 4 personen.

Voor degenen die het lastig vinden om met een papieren roadbook te rijden, is er  de mogelijkheid om de beschikking te hebben over een “gids” in de vorm van een Tripy. Dit is een elektronisch roadbook met ingebouwde accu. Indien je een verstokte “papieren” rijder bent, dan kan een Tripy in  uitgestrekte bossen en velden als back-up uitstekend dienst doen. Bijvoorbeeld in geval van een onlangs afgesloten pad. Met één druk op de knop, toont Tripy je de te verrijden track in het beeldscherm. Je kunt dan door zelf wat te pionieren, eenvoudig navigeren naar een waypoint, verderop in de route.

Tijdens ritten op vastgestelde datums in Nederland en België is het meestal ook mogelijk om met een Tripy van de organisatie te rijden. Indien je in bezit bent van een eigen Tripy, dan worden de (op datum beveiligde) routes per e-mail toegestuurd. Je kunt het bestand dan vooraf thuis inladen.

Het huren c.q. gebruiken van een Tripy is echter alleen mogelijk, indien je ervaring hebt met roadbookrijden en je in het bezit bent van een (eenvoudige) roadbookhouder. Een roadbookhouder met daarbij een fatsoenlijke tripmaster is natuurlijk een pré. Maar voor iemand met een beetje gevoel voor afstanden, is een meterteller niet eens nodig. In combinatie met de details in het roadbook,is het in de “Lage Landen”  dikwijls eenvoudig te zien, welke afslag je moet nemen.

In de bergen is dit veel moeilijker. Het overzicht is daar beperkt. De vele bochten maken het er ook niet makkelijker op om de afstanden in te schatten. Een goede fietsteller doet echter al wonderen.

Je moet in het bezit zijn van een houder, zodat je toch kunt rijden, indien je met een defecte Tripy wordt geconfronteerd. Een defecte Tripy tijdens je eigen rit oftewel een defecte Tripy die door de vorige deelnemers is achtergelaten.  Naast defecten die ontstaan door valpartijen etc., is elektronica storingsgevoelig. Overschakelen op een papieren roadbook is dan altijd mogelijk. Uitgangspunt bij Ad Ketelaars Offroadtrips, is dus het rijden met een papieren roadbook. Voor goed werkbare elektronica kan de organisatie niet instaan.

Voor degenen die met een eigen Tripy rijden, ligt er uiteraard altijd een papieren roadbook klaar.

Een eigen Tripy aanschaffen is een dure investering. Maar Ad Ketelaars Offroadtrips heeft zowieso al 23 verschillende routes om te rijden. Indien je lid bent van Grensland Enduro Club, dan wordt dit aantal nog eens verdubbeld. Een Tripy is overigens volwaardige navigatieapparatuur. Tripy maakt over verharde wegen zelf een roadbook naar je bestemming. Over de door Tripy gemaakte track rijden is overigens ook mogelijk.

Wil je eens ervaren hoe het is om met roadbook en/of Tripy te rijden, stuur dan eenvoudigweg een berichtje, voor het maken van een afspraak. Het huren van een Tripy voor het rijden op de andere locaties, behoort ook tot de mogelijkheden.

Stuur een e-mail naar Celsa BVBA,  marcelsannen@telenet.be voor vragen omtrent de aankoop van een Tripy.

Trackbestanden van andere gps apparatuur worden niet toegezonden. Alleen Tripy bestanden worden gedeeld. Tripy bestanden zijn namelijk op datum te beveiligen.
Door het enorme werk wat het uitzetten, uittekenen en updaten van routes met zich meebrengt,is het niet de bedoeling dat de routes gedeeld worden.

ZUID-FRANKRIJK LOZÈRE (Ste.Enimie).
De “parel” onder mijn ritten. La Mecque Francaise de l’enduro!

In het zuiden van Frankrijk (Gorges du Tarn), zijn drie prachtige dagvullende routes uitgezet. Het Tarn gebied (tussen Mende en Millau), met als uitvalsbasis het schilderachtige Ste-Enimie, kenmerkt zich door de  diepe kloven van de Gorges du Tarn.  Vergelijkbaar met de Verdon en de Ardèche. Aan de bovenkant van deze kloven vind je de z.g. Causses. Dit zijn hoogvlakten die zeer dun bevolkt zijn en vooral in de zomermaanden liggen te stoven in een zinderende hitte. Al met al een uitzonderlijk en indrukwekkend natuurlijk decor, met daarbij behoorlijk pittige passages.

De route duikt regelmatig de kloof in waarbij dicht langs indrukwekkende afgronden wordt gereden , om vervolgens aan de overzijde de kloof weer uit te rijden. Maar de ritten bevatten ook tientallen kilometers bochtige gravel- en bospaden.  De route is op enkele punten  opgesplitst in “makkelijke en moeilijke opties”. Het terrein is in het algemeen steen -en rotsachtig. Regelmatig gaat de route over de sporen van het intussen fameuze Trèfle Lozérien. Deze enduro voor het franse kampioensschap is bekend tot ver over de Franse landsgrens. Niet in de laatste plaats door het prachtige gebied. In het toonaangevende Franse magazine,  Moto Verte, wordt het gebied als volgt omschreven  :  “La Lozère, un paradis offroad”………

In principe kan hier van begin april tot half november worden gereden, behalve rond het weekend van Le Trèfle. Dit is van 2 tm 4 juni. De accommodatie bestaat uit appartementen met een geserveerd ontbijt.

Het deelnemersaantal is begrensd op vijf. De ritdata worden door de rijders zelf bepaald. De roadbooks  liggen ter plekke klaar. Het betreft een driedaagse rit. De “mindere goden”, kunnen er makkelijk een vierdaagse rit van maken. Je kunt ook langer verblijven.

Je verblijf met een dagje verlengen om te kanoën op de wondermooie Tarn is een aanrader.

Afhankelijk van je woonplaats moet je toch wel rekenen op een dag heen en een dag terugrijden vanuit de Lage Landen.

Het is niet mogelijk om bij de Franse ritten, zelf een hotel, camping of gite te zoeken en de ritten van daaruit te laten vertrekken. Kijk op www.gites-gorgesdutarn.com voor een indruk van accommodatie. De motoren kunnen worden gestald in een garage. Appartement incl. ontbijt kost tussen de 31 en 41 euro p.p.

POLEN/TSJECHIë (Ludvikov)
Dit betreft een driedaagse rit. Met twee lange routes in Polen en een korte route (100km) in Tjechië.
De ritten voeren langs bergflanken, heuvels en glooiende dalpaden. Er is ook een motorcross cq enduro domein in de route opgenomen.

Kortom gevarieerde terreinomstandigheden. Pittig, vooral door de lengte van de routes, maar ook door het feit dat er goed genavigeerd dient te worden.

De rit is vergelijkbaar met Zuid-Frankrijk. Hellingen, modderpaden bezaaid met stenen en hout, doorwadingen, lange snelle pistes enz. Dus alleen geschikt voor offroad/enduro motoren.

Het is een rit die uitstekend geschikt is voor degenen die een uitdaging zoeken en daarbij een betaalbare offroad vakantie zoeken. Het zijn 3 routes, die gezien de lengte, makkelijk over 4 dagen gespreid kunnen worden.

De accommodatie die vooraf door de organisatie  gereserveerd wordt,  is gelegen in Tsjechië, op een steenworp afstand van de Poolse en Duitse grens. De eigenaren zijn Nederlanders. Zie ook op www.ludvikovcz.com  voor meer informatie.  Er kan ook worden gekampeerd.

Ook hier zorgt de eigenaar voor de uitgave en inname van de roadbooks. De rijders zijn ook hier op zichzelf aangewezen. Er is geen begeleiding op de routes. Dus vrijheid/blijheid wat betreft de daginvulling.

Omdat men tegenwoordig in Polen ook niet meer onbeperkt kan “offroad” rijden, zijn deze ritten gelimiteerd op maximaal 4 personen. Er kan alleen worden gereden tussen begin april en 1 oktober.

*Deze ritten voeren helaas niet overal over legaal berijdbare paden. Hier en daar zit een gedeelte waar je  niet mag komen. De kans op een Proces Verbaal is niet erg groot. Voor de deelnemers die dit aandurven, is dit “the place to be”.

Dit gegeven, samen met de overnachtingskosten, de goedkope levensstandaard in Tsjechië en Polen en het feit dat je niet te maken hebt met tolwegen, maken dit een aantrekkelijke trip voor degenen die wat minder geld aan hun hobby wensen uit te geven. Zorg er wel voor dat je motor voldoet aan de wettelijke eisen.

Kijk op www.ludvikovcz.com voor een indruk van de accommodatie. De motoren kunnen binnen worden gestald. De overnachtingskosten inclusief ontbijt zijn rond de 20 euro. Kamperen is echter ook mogelijk..

NOORD-FRANKRIJK (Dun sur Meuse)
Op enkele uren rijden van Nederland, zijn in de Noord-Franse heuvels in de buurt van Verdun enkele honderden kilometers roadbookroute uitgezet. Er wordt gereden in een gebied waar de sfeer van de Eerste Wereldoorlog nog tastbaar is. De afwisselende routes gaan over de slagvelden van weleer met zijn forten, bunkers en loopgraven.

De routes bevatten veel “onverhard” en zijn nergens extreem moeilijk. Een en ander is echter sterk afhankelijk van de weersomstandigheden. Onder natte omstandigheden kunnen de ritten het label “pittig”dragen. Er zijn drie dagroutes van respectievelijk ongeveer 175,195 en 150  kilometer lengte. Een korter verblijf dan drie dagen kan echter ook. Naar keuze kan een twee of driedaagse rit worden verreden.

De ritten worden op door de rijders zelf te bepalen data gereden. Er zijn mogelijkheden tussen begin april tot en met de eerste week van september, afhankelijk van de bezettingsgraad van de hotels. Het betreft hier een Bed & Breakfasts onderkomen van Engelse of Nederlandse eigenaren.

Tijdens het jachtseizoen zijn er geen mogelijkheden. In het voorjaar kan er alleen gereden worden door personen die de juiste instelling hebben. Het jonge vee is enorm schrikachtig. De beesten stormen dwars door de omheining. Met alle gevolgen van dien.

Er kan zowel op doordeweekse dagen en in de weekenden gereden worden.

Voor de Belgen (in bezit van een eigen Tripy), is het zelfs mogelijk om de lange route van 200 kilometer, inclusief op en neer reizen,  in een dag te rijden. “Instappunt” op roadbook 3, is dan in de buurt van het Belgische plaats Orval.

Voor hotelkosten en andere informatie, www.bikersbedsfrance.co.uk  en www.overnachteninfrankrijk.eu

De motoren kunnen binnen worden gestald.

De overnachtingskosten bedragen tussen de 25 en 30 euro.

NOORD-FRANKRIJK (LONDINIèRES)

Op een uur of 5 rijden vanaf Nederland, is in de Normandische heuvels, 400 kilometer roadbookroute uitgezet. Er wordt gereden in een gebied waar de tijd ogenschijnlijk  heeft stilgestaan. De routes bevatten veel “onverhard” en zijn rijtechnisch gelijk aan de ritten vanuit Dun sur Meuse. Echter in deze contreien zijn de paden dikwijls dichter begroeid. Dat maakt het rijden een stuk lastiger.  De ritten zijn het best te omschrijven in de Engelse term “Green Lane Riding”. Dus veel groene veldwegen, groene tunnels, kruip door/sluip door werk en de nodige bospaden. Maar het gehalte bos is niet erg hoog. Je moet ook niet verwachten dat de routes steeds steile hellingen bevatten. Maar zoals gezegd, gaat de route door de Normandische heuvels en zijn er veel hoogteverschillen in de route. Met weinig offroadervaring zul je hier moeilijk uit de voeten kunnen.

Het onderkomen is een chalet in Londinières of een camping bij het spectaculaire MX circuit de Londinieres dat tegen een heuvelwand ligt. Dit circuit zal een uitdaging zijn voor degenen die graag wat rondjes op een motorcrosscircuit rijden. Op het domein vind je naast het hoofdcircuit nog wat andere mogelijkheden om je uit te leven.

De beheerders zijn Nederlanders. In tegenstelling tot enkele andere locaties, is hier geen Tripy aanwezig. Wel papieren roadbooks. Met een eigen Tripy rijden is mogelijk.

De kosten van de Chalets bedragen 75 euro per nacht. Met maximaal 4 personen hierin verblijven is mogelijk. Comfortabeler is met maximaal 3 personen in een chalet. Er zijn ook kleinere chalets te huur voor 2 personen. De kosten hiervan zijn 60 euro. Bij een reservering van 3 nachten, wordt een korting van 10 euro per nacht berekend. Een supermarkt is vlakbij. Evenals restaurants en een moto-wash.

Op de camping van het circuit gaan staan, is ook mogelijk.

 

Bij de meewerkende Bed and Breakfasts, worden in principe kamers voor 2 of 3 personen gereserveerd. Ad Ketelaars Offroad Trips reserveert de overnachtingen bij de meewerkende adressen.

ENCLAVE, TRANSWALONIË EN HvB RIT.
De eendaagse offroadritten zijn ritten met een hoog gehalte “onverhard”. Je mag niet bang zijn om wat kilometers te maken. De terreingesteldheid is ook hier sterk afhankelijk van de weersomstandigheden. Het zijn in ieder geval dag vullende routes, die onder slechte omstandigheden meer dan dag vullend kunnen zijn.  Voor 2017 zijn deze ritten geheel herzien en op vele punten verbeterd en gewijzigd. De Transwallonië rit, zal in een geheel nieuw jasje gestoken worden.

De inschrijfkosten dienen ter plekke voldaan te worden

Voor motoren van het type Allroad, is er voor de Enclave en Hart van Brabantrit, een speciale route gemaakt. Onder niet te natte omstandigheden is deze goed te rijden, mits de motoren voorzien zijn van deugdelijke banden, en een deugdelijke rijder.

Dit roadbook is een combinatie van verhard en onverhard, waarbij de moeilijkheidsgraad van de onverharde wegen is aangepast. Wil je toch een keer “proeven” aan het rally/offroad rijden, dan is dit de manier.

ENCLAVERIT:
“De paden op, de lanen in” .Dit is een rit die je voornamelijk over zandgronden voert. Bossen worden afgewisseld met veldwegen, in een gebied waar nog vele legale offroad mogelijkheden zijn. Het bekende Enclavedorp Baarle -Nassau/Hertog ligt enkele malen in de route, zodat de staatsgrens tussen Nederland en België ontelbare malen wordt overschreden.  Je hebt de keuze uit verschillende routes, met een lengte tussen de 150 en 300 kilometers.

TRANSWALLONIë :
De 200 kilometer lange rit voert door het dunbevolkte “binnenland” van België. Een rit die voert over veelal glooiende velden, bospercelen en bosranden, met vele karakteristieke “holle” en “bolle” weggetjes.

De slingerende paden en dreefjes voeren je vanuit het Vlaamse gedeelte naar het Waalse gedeelte en met een grote ronde weer terug. Bij nat weer wordt het in deze contreien zeer glibberig. Voor de gemiddelde rijder is het dan een uitdaging om rond te komen. Getracht wordt, om voor de ritdatum een gedeeltelijk nieuwe route te maken.

HART VAN BRABANTRIT:
Deze klassieker onder de roadbook offroadritten zal als vanouds weer veel mooie zanderige plekjes in de Nederlands/Belgische grensstreek aandoen. De landsgrens wordt meermalen overschreden. Lekker rondknallen over de vele onverharde wegen die met grote zorgvuldigheid aan elkaar geregen zijn. Ook hier heb je de keuze uit verschillende roadbooks.  Weliswaar dezelfde roadbooks als tijdens de Enclaverit.

Je kiest dan  gewoon weer een andere route.

EEN-OF MEERDAAGSE RITTEN VANUIT GOIRLE OF ESBEEK(zonder assistentie)

Je kunt op eigen gelegenheid, na afspraak bepaalde routes rijden.
Deze ritten voldoen aan de omschrijving die je kunt lezen bij de Enclave en Hart van Brabantrit. Omdat je op je zelf gekozen ritdag, maar met enkele rijders onderweg bent, zal het gebodene mooier zijn. “Hoe minder zielen, hoe meer vreugd”, is dan van toepassing.

De vertreklokatie van de eendaagse ritten die op afspraak worden gereden, is aan de Spoorbaan 4, 5051 ET  in Goirle (NL). Of bij meerdere rijdagen, camping de Spaendershorst, Spaaneindsestraat in Esbeek.

HART VAN BRABANT CHALLENGE:
Een grote ronde van bijna 500 kilometer op een dag. Dwars door het Hart van Nederlands Brabant en delen van de Belgische Kempen. Deze rit is bedoeld voor de ervaren rally/enduro rijder. Door behendig te navigeren en  rijden,  dien een bepaalde gemiddelde snelheid moeten rijden. Deze gemiddelde snelheid zal nodig zijn om voor zonsondergang terug te zijn. De rit is alleen te rijden als de zomertijd geldt.

De deelnamekosten voor deze rit zijn in tegenstelling tot alle andere ritten, 25 euro p.p.

Indien je meerdere dagen in de Nederlands/Belgische grensstreek wilt rijden, dan dien je zelf een onderkomen te regelen. Vraag vooraf welke onderkomens het meest geschikt zijn, zodat je snel op de route kunt komen.

Laat me aan de hand van de vragen op het onderstaande overzicht, weten waar en wanneer je wilt gaan rijden. Ik geef je dan zo spoedig mogelijk een antwoord.

Belangrijk!
Neem vooraf zelf goed notie van het reglement. Maar vergeet niet om je medereizigers cq. groepsleden notie te laten nemen van het reglement. 

Reglement:

Het kan zijn dat de verzekeringsmaatschappijen van de deelnemers in geval van schade de rit uitzetter, aansprakelijk stellen. Je bent daarom verplicht om dit reglement ondertekend terug te sturen. Per e-mail de gegevens toesturen mag ook. Indien je het niet met de bepalingen eens bent, mag je niet aan de ritten deelnemen. De verklaring dient te worden gestuurd naar onderstaand adres. Indien je de gegevens  per             e-mail terugstuurt, vermeld dan de gevraagde gegevens. vermeld er dan nadrukkelijk bij dat je het met de bepalingen eens bent. Het is mogelijk om meerdere personen tegelijk aan te melden. De inschrijfgegevens dienen echter door de afzonderlijke rijders geretourneerd te worden. Per post of e-mail(vermeld wel even wie de contactpersoon bij aanmelding is). In de voorgaande jaren is gebleken dat  veel rijders niet op de hoogte zijn van het reglement. Indien bovenstaande verzaakt wordt, gaan we er toch van uit dat je op de hoogte bent. Iedere deelnemer of contactpersoon krijgt dit reglement en ritinformatie vooraf toegestuurd i.v.m. locaties enz.

 

  1. Alle aangemelde personen nemen voor eigen risico deel aan de terreinrit. Zij dragen de algemene burgerlijke en strafrechtelijke verantwoording, voor alle door hen, veroorzaakte schade. Ze zijn zich ervan bewust dat de organisator geen specifieke verzekering heeft afgesloten om zaak en letselschade te dekken, die door de afzonderlijke deelnemers is veroorzaakt.

Hoewel alle routes met de nodige accuratesse zijn uitgezet, erkent  de ondertekende dat na retourzending cq. ontvangst ,hij/zij zelf aansprakelijk is bij- en voor calamiteiten. De uitzetter gaat ervan uit dat de deelnemer op de hoogte is van de plaatselijke regelgeving.

De uitzetter van de rit verplicht niemand de voorgeschreven route te volgen. De roadbooks vermelden niet alle gevaren en obstakels. De uitzetter kan vooraf niet de ervaring en deskundigheid van de afzonderlijke deelnemers inschatten.

  1. Voor zover maximaal toegestaan door het toepasselijk recht, zijn nog de rituitzetter cq. organisator , grondbezitters of andere personen die met het uitzetten van de rit te maken hebben, aansprakelijk jegens u of jegens derden voor enigerlei schade, gevolgschade of schade anderszins voortkomend uit het gebruik van de roadbooks of de gedownloade routes.
  2. De deelnemer is op de hoogte van de aard van de rit en beseft dat er bij diverse ritten, geen assistentie is en hij bij calamiteiten op zichzelf aangewezen is. Bij de Enclaverit, Transwallonierit, ARM en Hart van Brabantrit is assistentie voorzien. Deze assistentie is echter beperkt tot een pechdienst. De afzonderlijke deelnemer is zich ervan bewust dat in ritten door het onverharde terrein specifieke gevaren schuilen. Ook is men zich ervan terdege bewust dat ritten in onherbergzame gebieden specifieke gevaren bevatten.
  3. De uitzetter behoudt zich het recht voor, om tijdens uitzonderlijke omstandigheden de rit af te gelasten, zonder eventuele door de deelnemer geleden schade te vergoeden .Een eventueel bedrag van voorinschrijving,  wordt geretourneerd
  4. Iedereen in het bezit van een terreinmotor mag deelnemen aan de rit. Alle motoren dienen te voldoen aan de wettelijke eisen om aan het verkeer deel te nemen. Vooral op uitlaatgeluid zal streng worden gelet.
  5. De rit bevat geen enkel wedstrijdelement. Er is meestal een mondelinge of schriftelijke briefing. Een schriftelijke briefing zal bestaan uit up to date informatie die op het voorblad van het roadbook te vinden is., of die vooraf per e-mail toegestuurd wordt.
  6. De Deelnemers dienen zich altijd vooraf te melden. Het inschrijfformulier dient (enkel per e-mail) uiterlijk een week van te voren in het bezit van de organisator te zijn.
  7. Het is streng verboden om voor het vertrek al in de buurt van het vertrekpunt rond te rijden.
  8. Het inschrijfbedrag dient bij alle eendaagse ritten ter plekke voldaan te worden. Voor de meerdaagse ritten dient het inschrijfgeld 2 weken na aanmelding in het bezit van de organisator te zijn. I.v.m. hotelreserveringen kan aan een groep die om welke reden dan ook, verzuimt te gaan, geen inschrijfgeld worden teruggegeven. Als dit een enkele persoon betreft volgt in de meeste gevallen wel teruggave.
  9. tijdschema Transwallonierit , Enclave- en Hart van Brabantrit :

8.00 uur: opening secretariaat

8.30  uur: vertrek eerste deelnemer (er is geen                              startvolgorde)

10.00 uur: vertrek laatste deelnemer

17.00 uur: einde rit

17.30 uur: sluiting secretariaat

Het belangrijkste uitgangspunt is dat de ritten over, voor motoren opengestelde wegen voeren. De organisator kan echter niet garanderen, dat na het uitzetten en controle van de rit, de situatie niet is veranderd,  hij de situatie verkeerd heeft ingeschat., het terrein in dezelfde staat is als tijdens het uitzetten van de rit.

Gevaarlijke situaties op onverharde wegen worden in de regel minder snel opgemerkt en verholpen dan op verharde wegen.

Ook kan het voorkomen, dat een weg niet is opengesteld voor gemotoriseerd verkeer  of dat door een (wel of niet zichtbare) wijziging/wet, de weg of het pad niet onder de Wegenverkeerswet valt.  De rit uitzetter, zijn helpers of hoteleigenaren kunnen niet achteraf  hierop aangesproken worden. In de briefing vind je de nodige informatie over wetgeving, verboden enz.  De deelnemer is verplicht  het gehele roadbook te retourneren. Dit dient altijd op de ritdag te gebeuren. Op teruggave wordt gecontroleerd, doordat elk roadbook is voorzien van een persoonlijke nummer. Het roadbook nummer is gekoppeld aan het inschrijfnummer.

  1. De deelnemer is in het bezit van een motorfiets met een uitlaatdemper waarvan het geluid de 96 dB niet te boven gaat.
  2. Als onderpand bij de verhuur van een Tripy digitaal roadbook, worden de autosleutels of een identiteitskaart in bewaring gevraagd. Tripy rijden kan alleen op verzoek. De organisator staat niet in voor de staat waarin de gehuurde Tripy verkeerd. De Tripy kan defect raken of defect achtergelaten zijn door anderen. Daarom dient men over te kunnen schakelen op een papieren roadbook.
  3. De deelnemer heeft in zijn verzekeringspolis gecheckt of `puzzelritten` gedekt zijn.
  4. Indien je een Tripy navigatiesysteem in bruikleen neemt, geef je door bevestiging van de voorwaarden te kennen, dat je in geval van schade

aan de behuizing of in geval van diefstal de kosten zult vergoeden of laat vergoeden door je verzekeringsmaatschappij. De Tripy is niet verzekerd tegen verlies of diefstal. Bij het vertrek van sommige ritten zal een geluidsmeting worden verricht.

Luidruchtige motoren worden niet meer toegelaten. Met de hoteleigenaren zijn hierover  goede afspraken gemaakt.

 

 

 

  1. Enclaverit (per 1 maart) 2. Transwalloniërit  (per 1 april)  3. Hart van Brabantrit (per 1 augustus)    4. Eendaagse rit (Goirle of Esbeek)  5. Dun sur Meuse (F)    6.Londinières (F)    7. Tjechië/Polen   9. Ste. Enimie Lozérè(F) 

 

  • voor en achternaam (achternamen) /adres/telefoon nummer .

 

  • Ik rijd alleen met roadbook/ Ik rijd met een eigen Tripy/ ik wil een Tripy huren.

 

  • De naam van de te rijden rit .

 

  • Ik/wij zijn het eens met het bijgevoegde reglement.

 

  • De aankomstdag (voor 22 uur) is op:
  • De vertrekdag is op:
  • in de ochtend, na ontbijt of in de middag na de laatste rit

 

  • Ik rijd met een goed/slecht gedempte uitlaat

 

 

Ik hoop je in 2017 te ontmoeten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ad Ketelaars Offroad Trips

Tel: 0031651565237

www.offroadtrips.nl

Offroad_trips@hotmail.com