Gastenboek

Nieuw bericht; graag met je volledige naam!

 
 
 
 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je E-mail adres wordt niet gepubliceerd.
Om veiligheidsredenen slaan we je ipadres 54.162.166.214 op.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt nadat we het beoordeeld hebben.
We houden het recht om berichten te wijzigen, te verwijderen, of niet te publiceren.
174 berichten.
Teo schreef op 21 november 2017 om 08:11:
Als enduro rijder weet je wat de regels zijn, dus zorg gewoon dat alles in orde is,hoef je niemand iets te verwijten ,als er een probleem is zoek dan de schult bij je zelf en los het op , De mannen van de keuring zijn ook maar gewone mensen,en doen wat hun opgedragen word,wees blij met al deze vrijwilergers.zonder hen geen wedstrijd.
Als enduro rijder weet je wat de regels zijn, dus zorg gewoon dat alles in orde is,hoef je niemand iets te verwijten ,als er een probleem is zoek dan de schult bij je zelf en los het op , De mannen van de keuring zijn ook maar gewone mensen,en doen wat hun opgedragen word,wees blij met al deze vrijwilergers.zonder hen geen wedstrijd.
Jan Slagers schreef op 20 november 2017 om 20:21:
Heren, Even een korte reactie op de berichten hieronder. Ik denk dat wanneer je jezelf kan betitelen als "endurorijder" je echt gek moet zijn van het spelletje. Dit geld natuurlijk ook voor Awin en z'n mannen die er, ondanks alle tegenslagen, alles aan doen om er weer een top 2 daagse van te maken. Wat mijns inziens nogal eens vergeten wordt is dat onze KNMV officials ook VRIJWILLIGERS zijn die wekelijks er voor zorgen dat onze sport competitief en eerlijk blijft! Natuurlijk zijn er altijd puntjes van kritiek te vinden op de wedstrijdleiding maar mijn ervaring is toch dat zij altijd voor rede vatbaar zijn. Ik weet dan ook zeker dat Paul nooit een startverbod zou zijn opgelegd omdat zijn stadslicht het op moment van keuring niet functioneerde. Laten we met z'n allen eerst even denken in de geest van de "enduroliefhebber" voordat we hen hier openbaar bekritiseren.
Heren, Even een korte reactie op de berichten hieronder. Ik denk dat wanneer je jezelf kan betitelen als "endurorijder" je echt gek moet zijn van het spelletje. Dit geld natuurlijk ook voor Awin en z'n mannen die er, ondanks alle tegenslagen, alles aan doen om er weer een top 2 daagse van te maken. Wat mijns inziens nogal eens vergeten wordt is dat onze KNMV officials ook VRIJWILLIGERS zijn die wekelijks er voor zorgen dat onze sport competitief en eerlijk blijft! Natuurlijk zijn er altijd puntjes van kritiek te vinden op de wedstrijdleiding maar mijn ervaring is toch dat zij altijd voor rede vatbaar zijn. Ik weet dan ook zeker dat Paul nooit een startverbod zou zijn opgelegd omdat zijn stadslicht het op moment van keuring niet functioneerde. Laten we met z'n allen eerst even denken in de geest van de "enduroliefhebber" voordat we hen hier openbaar bekritiseren.
wim schreef op 20 november 2017 om 20:20:
kun je ook op zaterdag inschrijven en motor keuren
kun je ook op zaterdag inschrijven en motor keuren
Paul Dijkstra schreef op 20 november 2017 om 18:51:
Ik heb me er zelf ook aardig van moeten overtuigen om weer in te schrijven voor de 2 daagse. 2 jaar terug toen ik graag mee wilde doen aan de tweedaagse in Veldhoven was ik niet in de mogelijkheid om voor 18.00 zelf mijn motor op de vrijdag in te leveren. Alles in ieder bewogen om dit voor elkaar te krijgen (dus ook de welwillende organisatie in Veldhoven). Maar de KNMV was onverbiddelijk. Dus niet meegedaan. Gelukkig zie ik dat deze regel nu versoepeld is. Qua houding van de KNMV ben ik het wel wat eens met Jans van Vroenhoven. Tijdens de keuring in Harfsen werd al gepiept over een stadslicht wat het zeker tijdens de tweedaagse wel moet doen. Ik rij het hele seizoen voor mijn plezier op een oude CR 500 de competitie, met heel veel plezier. Ben de godganse week bezig om het apparaat draaiende te houden. Het laatste waar je dan op zit te wachten is een overdreven opstelling op technisch gebied van de KNMV. Uiteraard zie ik uit naar de altijd weer prachtige route en Enduro in Veldhoven. En ik hoop dat het volle bak (zand) word, en mooi weer.
Ik heb me er zelf ook aardig van moeten overtuigen om weer in te schrijven voor de 2 daagse. 2 jaar terug toen ik graag mee wilde doen aan de tweedaagse in Veldhoven was ik niet in de mogelijkheid om voor 18.00 zelf mijn motor op de vrijdag in te leveren. Alles in ieder bewogen om dit voor elkaar te krijgen (dus ook de welwillende organisatie in Veldhoven). Maar de KNMV was onverbiddelijk. Dus niet meegedaan. Gelukkig zie ik dat deze regel nu versoepeld is. Qua houding van de KNMV ben ik het wel wat eens met Jans van Vroenhoven. Tijdens de keuring in Harfsen werd al gepiept over een stadslicht wat het zeker tijdens de tweedaagse wel moet doen. Ik rij het hele seizoen voor mijn plezier op een oude CR 500 de competitie, met heel veel plezier. Ben de godganse week bezig om het apparaat draaiende te houden. Het laatste waar je dan op zit te wachten is een overdreven opstelling op technisch gebied van de KNMV. Uiteraard zie ik uit naar de altijd weer prachtige route en Enduro in Veldhoven. En ik hoop dat het volle bak (zand) word, en mooi weer.
Jans van Vroenhoven schreef op 20 november 2017 om 17:43:
Het is als daglicentierijder in mijn ogen te duur en misschien te ontoegankelijk. €75 euro (37.5 p/dag) voor de organiserende club is tot daar aan toe. Maar als je daarbij ook voor 2 dagen een dagverzekering van 27.50 af moet sluiten als je geen off-road pas hebt (in mijn ogen best een groot aantal) word het al een dure aangelegenheid. €75+27.5+27.5= 130€ voor 4 rondjes te rijden. (vroeger was 3 wel mogelijk?) Verder komen er dan nog evt kosten voor een service team, verblijf, reiskosten, enz. bij. Daarbij moet een daglicentie ook nog een transponder organiseren, word er ook nog verwacht dat de motor voorzien is van FIM banden, en als er maar een klein benullig ding niet klopt aan de motor (niet werkende claxon oid) is/zijn de KNMV/officials ook niet echt vergevingsgezind en durven dan doodleuk te vertellen dat iemand niet mee kan doen. Hier zou denk ik met name de KNMV eens goed over na moeten denken of het allemaal niet wat toegankelijker en misschien wat goedkoper kan. Jammer dat de organisaties hier een beetje het slachtoffer van zijn...
Het is als daglicentierijder in mijn ogen te duur en misschien te ontoegankelijk. €75 euro (37.5 p/dag) voor de organiserende club is tot daar aan toe. Maar als je daarbij ook voor 2 dagen een dagverzekering van 27.50 af moet sluiten als je geen off-road pas hebt (in mijn ogen best een groot aantal) word het al een dure aangelegenheid. €75+27.5+27.5= 130€ voor 4 rondjes te rijden. (vroeger was 3 wel mogelijk?) Verder komen er dan nog evt kosten voor een service team, verblijf, reiskosten, enz. bij. Daarbij moet een daglicentie ook nog een transponder organiseren, word er ook nog verwacht dat de motor voorzien is van FIM banden, en als er maar een klein benullig ding niet klopt aan de motor (niet werkende claxon oid) is/zijn de KNMV/officials ook niet echt vergevingsgezind en durven dan doodleuk te vertellen dat iemand niet mee kan doen. Hier zou denk ik met name de KNMV eens goed over na moeten denken of het allemaal niet wat toegankelijker en misschien wat goedkoper kan. Jammer dat de organisaties hier een beetje het slachtoffer van zijn...
p schreef op 20 november 2017 om 17:06:
kijk eens naar de MON daar hebben ze iedere week vollebak met rijders en niet dat gezever met de KNMV en of het dan offroad of enduro heet maakt niet uit je moet het interessant maken voor de rijders en ook betaalbaar !! tevens zijn er velen die er ook snipperdagen aan op moeten offeren om aanwezig te kunnen zijn dus en beetje water bij de wijn kan geen kwaad
kijk eens naar de MON daar hebben ze iedere week vollebak met rijders en niet dat gezever met de KNMV en of het dan offroad of enduro heet maakt niet uit je moet het interessant maken voor de rijders en ook betaalbaar !! tevens zijn er velen die er ook snipperdagen aan op moeten offeren om aanwezig te kunnen zijn dus en beetje water bij de wijn kan geen kwaad
Aliedus Spenkelink schreef op 20 november 2017 om 16:37:
Helemaal niet eerlijk om de enduro rijders als "mooi weer rijders" te bestempelen. Misschien moeten jullie het bij je zelf zoeken. We zijn al een aantal keren voor de gek gehouden daar in Veldhoven met te korte routes en dus langen wachttijden bij de controles, een proef die al afgebroken werd toen er nog rijders onderweg waren, te veel ongelukken op de hindernissen, finishen terwijl het al donker werd en de meer dan starre opstelling van wat officials waardoor men een extra dag aan moet opofferen. m.i. hebben we tot nu toe een te kort maar kwalitatief prima wedsfrijd verloop gehad.
Helemaal niet eerlijk om de enduro rijders als "mooi weer rijders" te bestempelen. Misschien moeten jullie het bij je zelf zoeken. We zijn al een aantal keren voor de gek gehouden daar in Veldhoven met te korte routes en dus langen wachttijden bij de controles, een proef die al afgebroken werd toen er nog rijders onderweg waren, te veel ongelukken op de hindernissen, finishen terwijl het al donker werd en de meer dan starre opstelling van wat officials waardoor men een extra dag aan moet opofferen. m.i. hebben we tot nu toe een te kort maar kwalitatief prima wedsfrijd verloop gehad.
Henri Beverdam schreef op 15 november 2017 om 13:08:
Leeftijdsgrens iets omhoog zoals bij UMX wedstrijden hier in het Oosten. NV45+A over 3 ronden met promotie naar EV45+ NV45+B over 2 ronden, geen promotie. Tijdens 2-daagse enquete laten invullen door alle rijders, dus ook toekomstige rijders in deze klassen. Formulier ook online zetten voor degene die nu nog niet/niet meer rijden.
Leeftijdsgrens iets omhoog zoals bij UMX wedstrijden hier in het Oosten. NV45+A over 3 ronden met promotie naar EV45+ NV45+B over 2 ronden, geen promotie. Tijdens 2-daagse enquete laten invullen door alle rijders, dus ook toekomstige rijders in deze klassen. Formulier ook online zetten voor degene die nu nog niet/niet meer rijden.
Theo schreef op 15 november 2017 om 07:13:
Volkomen met je eens Jos,pensioen leeftijd is ook omhoog gegaan ,laat ons dan ook langer genieten van het motor rijden,een wedstrijd is net hard werken,maar op je 65e gaat alles wat minder
Volkomen met je eens Jos,pensioen leeftijd is ook omhoog gegaan ,laat ons dan ook langer genieten van het motor rijden,een wedstrijd is net hard werken,maar op je 65e gaat alles wat minder
Jos Bourgondien schreef op 14 november 2017 om 23:45:
40+/50+/60+ 2 of 3 rondes? Enduro = waarbij mens en machine op de proeven wordt gesteld. Die machines kunnen het wel aan. Voldoende conditie zien te krijgen en de focus op 3 rondes, dan heb rendement van alle moeite en kosten. Ben wel voor een 60+ klasse. Fysieke verschil tussen een verse 50'er en iemand van 65 jaar is heel groot.
40+/50+/60+ 2 of 3 rondes? Enduro = waarbij mens en machine op de proeven wordt gesteld. Die machines kunnen het wel aan. Voldoende conditie zien te krijgen en de focus op 3 rondes, dan heb rendement van alle moeite en kosten. Ben wel voor een 60+ klasse. Fysieke verschil tussen een verse 50'er en iemand van 65 jaar is heel groot.
Theo schreef op 14 november 2017 om 18:06:
Als je 40 bent kan je wel 3 ronden rijden ,doe maar wat aan je condietie, maar als je 55/60 + of ouder bent word dat wat anders ,gaat het allemaal niet meer vanzelf ,maar het spelletje blijft leuk ,dus ouderen met 2 ronden lijkt mij gaaf.
Als je 40 bent kan je wel 3 ronden rijden ,doe maar wat aan je condietie, maar als je 55/60 + of ouder bent word dat wat anders ,gaat het allemaal niet meer vanzelf ,maar het spelletje blijft leuk ,dus ouderen met 2 ronden lijkt mij gaaf.
André Pullen schreef op 14 november 2017 om 13:35:
Miischien iets om over te denken door ook bij de inters meer klasses te makenbv de Experts.. dan de inters dan de nationalen, het snelheids verschil tussen bv de eerst 4 in de klasse en de rest is dermate groot dat vele nationale rijders niet naar de inters willen, dit omdat ze dan in niemandsland rijden. het is niet leuk om de ballen uit je broek te rijden en dan 10 te worden, terwijl als je er niet echt voor gaat zitten ook 10e wordt. zo creëer je een tussen klasse die ongeveer gelijkwaardig zijn en dan om een plek bij de eerste 5 kunnen vechten, Ik weet dat het niet anders is, maar mentaal wel....... ook richting evt sponsoren is het leuker om te zeggen dat je 4 bent bij de inters dan 9 bij de experts.... en 50+ ook nationaal en inters want voor velen is 2 ronden zat.....
Miischien iets om over te denken door ook bij de inters meer klasses te makenbv de Experts.. dan de inters dan de nationalen, het snelheids verschil tussen bv de eerst 4 in de klasse en de rest is dermate groot dat vele nationale rijders niet naar de inters willen, dit omdat ze dan in niemandsland rijden. het is niet leuk om de ballen uit je broek te rijden en dan 10 te worden, terwijl als je er niet echt voor gaat zitten ook 10e wordt. zo creëer je een tussen klasse die ongeveer gelijkwaardig zijn en dan om een plek bij de eerste 5 kunnen vechten, Ik weet dat het niet anders is, maar mentaal wel....... ook richting evt sponsoren is het leuker om te zeggen dat je 4 bent bij de inters dan 9 bij de experts.... en 50+ ook nationaal en inters want voor velen is 2 ronden zat.....
Leo van Waasdijk schreef op 14 november 2017 om 08:36:
Ik denk echt dat een 2 ronde klasse levensvatbaar is. Vanaf 40 jaar. De NV2R klasse: blauwe achtergrond gele cijfers 900 nr's Hoop echt dat er as donderdag serieus over gesproken gaat worden. Anders wordt het DL voor mijn volgend jaar! Ook de start volgorde eerst de Nationale dan de Inters dan de NV2R , DL. Succes en groeten Leo van Waasdijk
Ik denk echt dat een 2 ronde klasse levensvatbaar is. Vanaf 40 jaar. De NV2R klasse: blauwe achtergrond gele cijfers 900 nr's Hoop echt dat er as donderdag serieus over gesproken gaat worden. Anders wordt het DL voor mijn volgend jaar! Ook de start volgorde eerst de Nationale dan de Inters dan de NV2R , DL. Succes en groeten Leo van Waasdijk
martin schreef op 13 november 2017 om 17:07:
rij zelf regelmatig mee in de DL klasse een vast kampioenschap in diverse klasses over 2 rondes lijkt me geweldig
rij zelf regelmatig mee in de DL klasse een vast kampioenschap in diverse klasses over 2 rondes lijkt me geweldig
henri Rikhof schreef op 13 november 2017 om 13:02:
tijdens opruimen in Harfsen rechter zwarte koelerkap / rooster gevonden wie o wie mist hem kan hem meenemen naar kamp rit vorige bericht verdween misschien nu dubbel
tijdens opruimen in Harfsen rechter zwarte koelerkap / rooster gevonden wie o wie mist hem kan hem meenemen naar kamp rit vorige bericht verdween misschien nu dubbel
Patrick nijveld schreef op 13 november 2017 om 12:54:
Wie kan mij vertellen welke fotografen er allemaal zijn geweest op 11/11 onk harfsen. Heb 5 albums gevonden op oypo maar heb volgens mijn heb ik wel 20 fotografen gezien. Gr patrick nijveld
Wie kan mij vertellen welke fotografen er allemaal zijn geweest op 11/11 onk harfsen. Heb 5 albums gevonden op oypo maar heb volgens mijn heb ik wel 20 fotografen gezien. Gr patrick nijveld
henri rikhof schreef op 13 november 2017 om 12:53:
tijdens opruimen in Harfsen een r koeler kap /rooster gevonden kleur zwart, merk onbekend wie o wie mist hem kan hem voor je meenemen naar Kamp rit
tijdens opruimen in Harfsen een r koeler kap /rooster gevonden kleur zwart, merk onbekend wie o wie mist hem kan hem voor je meenemen naar Kamp rit
Spenduro.Frans schreef op 13 november 2017 om 01:04:
Beter laat dan nooit! Mijn eerste video-impressie filmpje van de ONK Enduro Harfsen 2017 staat nu op YouTube en onze FB-pagina. ook staan er diverse foto-impressies van Elly - Remco en Anne-Loes op onze FB-pagina. Kopieer ze gerust naar jou eigen computer!
Beter laat dan nooit! Mijn eerste video-impressie filmpje van de ONK Enduro Harfsen 2017 staat nu op YouTube en onze FB-pagina. ook staan er diverse foto-impressies van Elly - Remco en Anne-Loes op onze FB-pagina. Kopieer ze gerust naar jou eigen computer!
Oscar Pelgrim schreef op 12 november 2017 om 22:26:
Ik reageerde een tijdje geleden met een niet serieuze reactie, de 33+ klasse die twee rondes zou rijden lijkt mij ideaal. Effe terug naar het begin van de enduro, betrouwbaarheidsritten, de motoren zijn betrouwbaar maar de mens blijft een raar ding.. De enduro minder zwaar maken, nee! Verschil tussen nationaal en inter, Ja absoluut. Een laf klassement met twee ronden zou zeker potentie hebben maar is dat nu nog nodig? Zoals Antoon al aangeeft zijn er veel routes met een max aantal rijders. Gelukkig groeien de startlijsten weer en gelukkig hebben de clubs nog steeds de energie een enduro te organiseren want man man wat moet er een hoop gebeuren voordat de startpiepjes kunnen klinken. De jonge rijders doen het steengoed en de 50 plussers zijn de gezelligste (en fanatiekste) rijders die ik ken. Stoppen als je "moe" bent doe je niet snel, helden worden niet geboren maar gemaakt, enduro is mooi!
Ik reageerde een tijdje geleden met een niet serieuze reactie, de 33+ klasse die twee rondes zou rijden lijkt mij ideaal. Effe terug naar het begin van de enduro, betrouwbaarheidsritten, de motoren zijn betrouwbaar maar de mens blijft een raar ding.. De enduro minder zwaar maken, nee! Verschil tussen nationaal en inter, Ja absoluut. Een laf klassement met twee ronden zou zeker potentie hebben maar is dat nu nog nodig? Zoals Antoon al aangeeft zijn er veel routes met een max aantal rijders. Gelukkig groeien de startlijsten weer en gelukkig hebben de clubs nog steeds de energie een enduro te organiseren want man man wat moet er een hoop gebeuren voordat de startpiepjes kunnen klinken. De jonge rijders doen het steengoed en de 50 plussers zijn de gezelligste (en fanatiekste) rijders die ik ken. Stoppen als je "moe" bent doe je niet snel, helden worden niet geboren maar gemaakt, enduro is mooi!
Alex Peters schreef op 12 november 2017 om 22:18:
Er komt dit jaar een regeling voor nummerbehoud in dezelfde klasse, behoud geldt tot minimaal medio januari. Details volgen.
Er komt dit jaar een regeling voor nummerbehoud in dezelfde klasse, behoud geldt tot minimaal medio januari. Details volgen.