Gastenboek

Nieuw bericht; graag met je volledige naam!

 
 
 
 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je E-mail adres wordt niet gepubliceerd.
Om veiligheidsredenen slaan we je ipadres 3.85.80.239 op.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt nadat we het beoordeeld hebben.
We houden het recht om berichten te wijzigen, te verwijderen, of niet te publiceren.
44 berichten.
E J Klomps heeft geschreven op 24 januari 2022 om 17:00
Lang ewacht maar helaas nooit reactie gehad van de KNMV Geachte KNMV, Het gebeurt niet vaak dat ik in de pen klim, meestal laat ik het gewoon gebeuren. Maar toen dacht ik, de KNMV is er toch voor ons, de leden? Helemaal toen ik naar de KNMV jaarcijfers las. En jullie eigen tekst op de site geven jullie het ook al aan: Motorcross is een geweldige hobby maar ook een dure liefhebberij. Een crossmotor koop je niet zomaar, dat is een kostbaar bezit. Daar gaat misschien al je spaargeld in zitten. En daar gaat het nu precies om, de nieuwe generatie die amper deze sport kan betalen, hoe verwelkom je deze nu nog door het contributiegeld zo te verhogen? Daar waar je vorig jaar nog € 150 euro voor een off road licentie waarmee alles gedekt was zowel crosswedstrijden als 1-2 Enduro wedstrijden en off road ritten, betaal ik nu €230, dat is ruim 35% stijging. En tuurlijk zit daar die €48 euro bij in maar ook al haal ik die er af zit kom ik nog aan een verhoging van ruim 18%. Daarbij komt dat door corona er niet veel wedstrijden zijn doorgegaan en de KNMV daar ook geen kosten aan heeft gehad. Wij de sporters die wel mochten trainen zijn deze kosten wel gewoon doorgegaan. Ook mede daarom zou het de KNMV sieren om daar een financieel gebaar te maken richting hun leden. Nu week ik natuurlijk niet alle ins-outs en ben ik ook niet op leden vergaderingen geweest, maar ik vertrouw mijn vereniging waar ik al heel lang lid van ben dat ze handelen in de geest van de motorsporter en hier het beste ook mee voor hebben en tevens graag nieuwe (jeugdige) leden willen verwelkomen. Jullie geven het zelf al aan, met name voor de nieuwe... Lees verder
Lang ewacht maar helaas nooit reactie gehad van de KNMV Geachte KNMV, Het gebeurt niet vaak dat ik in de pen klim, meestal laat ik het gewoon gebeuren. Maar toen dacht ik, de KNMV is er toch voor ons, de leden? Helemaal toen ik naar de KNMV jaarcijfers las. En jullie eigen tekst op de site geven jullie het ook al aan: Motorcross is een geweldige hobby maar ook een dure liefhebberij. Een crossmotor koop je niet zomaar, dat is een kostbaar bezit. Daar gaat misschien al je spaargeld in zitten. En daar gaat het nu precies om, de nieuwe generatie die amper deze sport kan betalen, hoe verwelkom je deze nu nog door het contributiegeld zo te verhogen? Daar waar je vorig jaar nog € 150 euro voor een off road licentie waarmee alles gedekt was zowel crosswedstrijden als 1-2 Enduro wedstrijden en off road ritten, betaal ik nu €230, dat is ruim 35% stijging. En tuurlijk zit daar die €48 euro bij in maar ook al haal ik die er af zit kom ik nog aan een verhoging van ruim 18%. Daarbij komt dat door corona er niet veel wedstrijden zijn doorgegaan en de KNMV daar ook geen kosten aan heeft gehad. Wij de sporters die wel mochten trainen zijn deze kosten wel gewoon doorgegaan. Ook mede daarom zou het de KNMV sieren om daar een financieel gebaar te maken richting hun leden. Nu week ik natuurlijk niet alle ins-outs en ben ik ook niet op leden vergaderingen geweest, maar ik vertrouw mijn vereniging waar ik al heel lang lid van ben dat ze handelen in de geest van de motorsporter en hier het beste ook mee voor hebben en tevens graag nieuwe (jeugdige) leden willen verwelkomen. Jullie geven het zelf al aan, met name voor de nieuwe generatie is deze tak van sport bijna niet meer te betalen. Maar een kleine toelichting in de (mail) nieuwsbrief of in het clubblaadje (grip) was misschien voldoende geweest. 1. Wat is de reden dat wij nu 2 licentie moeten kopen? 2. Waarom is het nettobedrag dan niet gelijk of zelfs aantrekkelijker geworden? 3. En waarom doet de KNMV hierin geen financiële bijdrage voor haar (ook toekomstige) leden? Ik hoop op een serieuze reactie en niet alleen een begrip berichtje. Met vriendelijke groet E J Klomps
Richard Pullen heeft geschreven op 14 januari 2022 om 17:01
Honda 125 van 1989 heb ik terug gevonden. Niet in de originele staat zoals ik had gehoopt, maar toch. Hiervoor had ik een aanvraag ingediend bij het RDW die dan netjes de houder van het kenteken aanschrijft dat ie contact kan leggen.
Honda 125 van 1989 heb ik terug gevonden. Niet in de originele staat zoals ik had gehoopt, maar toch. Hiervoor had ik een aanvraag ingediend bij het RDW die dan netjes de houder van het kenteken aanschrijft dat ie contact kan leggen.
Mark hoentjen heeft geschreven op 25 december 2021 om 21:15
2022😅
2022😅
Mark hoentjen heeft geschreven op 25 december 2021 om 21:15
Hi, Ik ben ook maar weer eens in de stalen Ros geklommen. Om 2020 eens lekker te rijden. Ik zoek nog een team waar ik bij aan kan sluiten ivm tanken. Wie weet hier nog iets. Ik hoor graag
Hi, Ik ben ook maar weer eens in de stalen Ros geklommen. Om 2020 eens lekker te rijden. Ik zoek nog een team waar ik bij aan kan sluiten ivm tanken. Wie weet hier nog iets. Ik hoor graag
leonard moulijn heeft geschreven op 17 december 2021 om 23:02
Hoi Marijn Je kunt gewoon meedoen aan een enduro wedstrijd, je zet je cherrykan met benzine in de tankstraat. Met een matje erbij en trechter en na 1 rondje tank jezelf. Je kunt ook aan een van de clubs'vragen of bij hun mag tanken, tegen kleine vergoeding krijg service,koffie,energie drankjes,en na afloop wat te eten en eventueel een biertje.
Hoi Marijn Je kunt gewoon meedoen aan een enduro wedstrijd, je zet je cherrykan met benzine in de tankstraat. Met een matje erbij en trechter en na 1 rondje tank jezelf. Je kunt ook aan een van de clubs'vragen of bij hun mag tanken, tegen kleine vergoeding krijg service,koffie,energie drankjes,en na afloop wat te eten en eventueel een biertje.
Marijn heeft geschreven op 15 december 2021 om 11:23
Beste Enduro rijders, Ik zou volgend jaar graag met een daglicentie willen deelnemen aan een aantal enduro wedstrijden. Nou roept dit een aantal vragen op: 1. Hoe zit het precies met tanken? ik heb gelezen dat je niet net als bij een offroad evenement langs de auto kan gaan om je tank vol te gooien voor de volgende ronde. Is dit ook aan de order voor deelnemers met een daglicentie/hobby klasse? 2. Is deelname überhaupt mogelijk zonder een helper? Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. Alvast dank.
Beste Enduro rijders, Ik zou volgend jaar graag met een daglicentie willen deelnemen aan een aantal enduro wedstrijden. Nou roept dit een aantal vragen op: 1. Hoe zit het precies met tanken? ik heb gelezen dat je niet net als bij een offroad evenement langs de auto kan gaan om je tank vol te gooien voor de volgende ronde. Is dit ook aan de order voor deelnemers met een daglicentie/hobby klasse? 2. Is deelname überhaupt mogelijk zonder een helper? Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden. Alvast dank.
Wopke heeft geschreven op 26 november 2021 om 12:33
Even opmerking voor de gewijzigde licentie structurr. Met je Enduro licentie kun je nog steeds meedoen aan offroad ritten en Cross Country Evenementen. Zie de duidelijke opmerking bij het KNMV Licentie overzicht: "Deelname aan alle KNMV Enduro evenementen, Off Road evenementen en Cross Country evenementen". Maar idd, is dan dus niet meer geldig voor cross of baansport 🙁 Het masterplan moet toch ergens vandaan gefinancierd worden en dat zal wel niet uit de algemene reserves kunnen 😉
Even opmerking voor de gewijzigde licentie structurr. Met je Enduro licentie kun je nog steeds meedoen aan offroad ritten en Cross Country Evenementen. Zie de duidelijke opmerking bij het KNMV Licentie overzicht: "Deelname aan alle KNMV Enduro evenementen, Off Road evenementen en Cross Country evenementen". Maar idd, is dan dus niet meer geldig voor cross of baansport 🙁 Het masterplan moet toch ergens vandaan gefinancierd worden en dat zal wel niet uit de algemene reserves kunnen 😉
Richard Pullen heeft geschreven op 26 november 2021 om 09:56
Ik ben op zoek naar de Honda 125 enduromotor (1989) waarop ik in 1989 de kampioensrit in Havelte heb gewonnen om te kijken of deze te koop is. Kenteken MJ-54-BX. Hebben wij toen gekocht van Fernando Smit die er volgens mij alleen de zesdaagse van Walldurn mee had gereden. Staat al sinds 2006 op naam van dezelfde persoon. Ben benieuwd! Groet, Richard Pullen Markelo tel 06-36114186
Ik ben op zoek naar de Honda 125 enduromotor (1989) waarop ik in 1989 de kampioensrit in Havelte heb gewonnen om te kijken of deze te koop is. Kenteken MJ-54-BX. Hebben wij toen gekocht van Fernando Smit die er volgens mij alleen de zesdaagse van Walldurn mee had gereden. Staat al sinds 2006 op naam van dezelfde persoon. Ben benieuwd! Groet, Richard Pullen Markelo tel 06-36114186
Jarno Harbers heeft geschreven op 25 november 2021 om 18:47
Knmv Top motorbond Kijk even wat je straks betaald als je Enduro’s rijd. Off road ritten. En trainen op de crossbaan. Tot nu toe kon dat met je Enduro licentie.
Knmv Top motorbond Kijk even wat je straks betaald als je Enduro’s rijd. Off road ritten. En trainen op de crossbaan. Tot nu toe kon dat met je Enduro licentie.
Wopke heeft geschreven op 18 november 2021 om 15:29
KNMV en regels: Er was toch enige tijd geleden een gezamenlijk initiatief om de "onzinnige" regels uit te bannen en te focussen op wat echt belangrijk is? Ook dit jaar weer dat "geneuzel" over rijnummers. Als je nummers niet precies 10cm zijn (9,5 is uit den boze), of niet exact het juiste lettertype (uw 1 lijkt te veel op een 7), of er een donker lijntje om je witte cijfer loopt (is niet duidelijk voor de tijdwaarneming)) dan wordt je bij wijze van spreken al bijna gediskwalificeerd. Echter krijgen we dan nota bene van de KNMV zelf bij EK Hellendoorn aparte nummer stickers waar de nummers maar 7cm zijn en met fout lettertype en de 1 en 7 bijna gelijk… rara…? En de nummerplaat net niet de juiste hoek?, dat is voor de politie. Zo zullen er nog wel een paar van die papieren regels zijn die niks met veiligheid, competititie-gelijkheid of sportiviteit te maken hebben… Kan de KNMV alsjeblieft ophouden met die onzin?
KNMV en regels: Er was toch enige tijd geleden een gezamenlijk initiatief om de "onzinnige" regels uit te bannen en te focussen op wat echt belangrijk is? Ook dit jaar weer dat "geneuzel" over rijnummers. Als je nummers niet precies 10cm zijn (9,5 is uit den boze), of niet exact het juiste lettertype (uw 1 lijkt te veel op een 7), of er een donker lijntje om je witte cijfer loopt (is niet duidelijk voor de tijdwaarneming)) dan wordt je bij wijze van spreken al bijna gediskwalificeerd. Echter krijgen we dan nota bene van de KNMV zelf bij EK Hellendoorn aparte nummer stickers waar de nummers maar 7cm zijn en met fout lettertype en de 1 en 7 bijna gelijk… rara…? En de nummerplaat net niet de juiste hoek?, dat is voor de politie. Zo zullen er nog wel een paar van die papieren regels zijn die niks met veiligheid, competititie-gelijkheid of sportiviteit te maken hebben… Kan de KNMV alsjeblieft ophouden met die onzin?
jos heeft geschreven op 17 november 2021 om 17:12
Dan vergeet ik nog bijna de rol die de technische keuring inneemt. Een belangrijke taak om gelijke kansen voor iedere deelnemer, veiligheid van en continuïteit van de sport te ondersteunen. Maar gelukkig steeds minder de invulling om politie, RDW of belastingdienst te spelen. De KNMV is nu eenmaal geen opsporingsinstantie. Toch viel op dat nog deze keer iemand (notabene van KTM NL) met een Oostenrijks kenteken en alle benodigde papieren werd geweigerd. .....jaha...willekeur. is mij al vaker opgevallen bij de keuring.
Dan vergeet ik nog bijna de rol die de technische keuring inneemt. Een belangrijke taak om gelijke kansen voor iedere deelnemer, veiligheid van en continuïteit van de sport te ondersteunen. Maar gelukkig steeds minder de invulling om politie, RDW of belastingdienst te spelen. De KNMV is nu eenmaal geen opsporingsinstantie. Toch viel op dat nog deze keer iemand (notabene van KTM NL) met een Oostenrijks kenteken en alle benodigde papieren werd geweigerd. .....jaha...willekeur. is mij al vaker opgevallen bij de keuring.
Rens Bos heeft geschreven op 11 november 2021 om 07:26
Alex, bedankt voor je altijd mooie, soms scherpe verslaggevingen van de endurosport Ik en denk veel enduroliefhebbers met mij zullen dit zeker gaan missen!!
Alex, bedankt voor je altijd mooie, soms scherpe verslaggevingen van de endurosport Ik en denk veel enduroliefhebbers met mij zullen dit zeker gaan missen!!
MC Hamac Harfsen heeft geschreven op 31 oktober 2021 om 17:51
Tijdens het opruimen van de enduro in Harfsen hebben wij nog een kentekenplaat gevonden. Kenteken: 02-MP-.. Als je de laatste 2 letters kunt doorgeven mag je herop halen. Groeten MC Hamac Harfsen
Tijdens het opruimen van de enduro in Harfsen hebben wij nog een kentekenplaat gevonden. Kenteken: 02-MP-.. Als je de laatste 2 letters kunt doorgeven mag je herop halen. Groeten MC Hamac Harfsen
jos heeft geschreven op 30 oktober 2021 om 21:12
was een mooie enduro. en natuurlijk super verzorging bij de toerenteller. dank jullie wel
was een mooie enduro. en natuurlijk super verzorging bij de toerenteller. dank jullie wel
Wopke heeft geschreven op 26 oktober 2021 om 08:38
Goedemorgen racers, de volledige uitslagen van de PieperCross Westerkwartier staan nu ook op de website www.piepercros.nl onder pagina "piepercross 3.0"
Goedemorgen racers, de volledige uitslagen van de PieperCross Westerkwartier staan nu ook op de website www.piepercros.nl onder pagina "piepercross 3.0"
admin heeft geschreven op 25 oktober 2021 om 17:27
Maar geldt niet voor de hobby klasse en de daglicenties: Hobbyklasse volgens actuele tussenstand. Dagstartklasse op volgorde rijnummer.
Maar geldt niet voor de hobby klasse en de daglicenties: Hobbyklasse volgens actuele tussenstand. Dagstartklasse op volgorde rijnummer.
admin heeft geschreven op 25 oktober 2021 om 17:26
Helemaal juist Jos.
Helemaal juist Jos.
jos heeft geschreven op 25 oktober 2021 om 15:16
wat houd omgekeerde scratch precies in? degene wat onderaan staat vertrekt als 1e?
wat houd omgekeerde scratch precies in? degene wat onderaan staat vertrekt als 1e?
Zamc heeft geschreven op 18 oktober 2021 om 08:06
Hallo Bianca, het clubgebouw is op zaterdagmiddag geopend vanaf 13:30 - 18:00. Daar kun je hem ophalen.
Hallo Bianca, het clubgebouw is op zaterdagmiddag geopend vanaf 13:30 - 18:00. Daar kun je hem ophalen.
Jurgen heeft geschreven op 17 oktober 2021 om 20:21
Samen met mijn collega afgereisd naar Tubbergen Helaas had mijn collega per ongeluk voor de zaterdag ingeschreven. Dit was voor de dames een onoverkomelijk probleem. Waardoor hij niet mocht rijden. Een gemiste kans voor de organisatie. Erg jammer foutje kan gemaakt worden toch.... Beter om een passende oplossing te zoeken dan botweg nee zeggen.
Samen met mijn collega afgereisd naar Tubbergen Helaas had mijn collega per ongeluk voor de zaterdag ingeschreven. Dit was voor de dames een onoverkomelijk probleem. Waardoor hij niet mocht rijden. Een gemiste kans voor de organisatie. Erg jammer foutje kan gemaakt worden toch.... Beter om een passende oplossing te zoeken dan botweg nee zeggen.