Mike zal op een Sherco 300 2T Factory proberen de Titel te veroveren in deze koningsklasse van de enduro competitie! De eerste ONK wedstrijd is gelijk een tweedaagse in het Duitse Uelsen op 1 en 2 maart. Daarna gaat het meteen door in Holten op 8 maart.
DEM/ONK Uelsen: info voor Nederlanders
Informatie offroad MON Eindhoven 8 en 9 maart
Enduro ONK Holten 8 maart komt er al weer aan!!!
ISDE 2025: selectiecriteria WTT / JTT
Bron: KNMV. In augustus 2025 zal de ISDE, de Internationale Zesdaagse, in Italië verreden worden. Hierbij informeren we je graag over de selectiecriteria & kwalificatiemomenten voor het World Trophy Team (WTT) en Junior Trophy Team (JTT) voor deze zesdaagse.
De kwalificatiemomenten zijn als volgt:
- 1 – 2 maart DEM / ONK Itterbeck/Uelsen (D)
- 8 maart Holten (ONK)
- 29 – 30 maart Europees Kampioenschap Santiago do Cacem (POR)
- 5 – 6 april Europees Kampioenschap Fafe (POR)
- 13 april BK Vouziers (F)
- 20 april BK / ONK Mettet (B)
Deadline: 1 mei valt de beslissing over het afvaardigen van teams.
Selectiecriteria
- Deelname aan ten minste één EK-wedstrijd is verplicht.
- Van de zes kwalificatiemomenten dient een rijder aan minimaal drie van de zes kwalificatiemomenten deel te nemen. Zes wedstrijden mag, drie wedstrijden moet.
- Voor de drie buitenlandse wedstrijden in Duitsland en België geldt, als norm, een kwalificatie-eis om binnen 10% van de eindtijd van de winnaar te finishen.
- Voor de twee EK-wedstrijden geldt, als norm, een kwalificatie-eis om binnen 10% van de eindtijd van nummer 2 te finishen.
- Voor het ONK in Holten geldt, als norm, een kwalificatie-eis om binnen 8% van de eindtijd van de winnaar te finishen.
De KNMV heeft, net als 25 andere Nederlandse sportbonden, zich jaren geleden gecommitteerd aan een ambitieuze langetermijnvisie die we consistent in al die jaren bewaken en uitvoeren. De KNMV is dit verplicht aan het NOC*NSF. Deze visie is voor alle motorsportdisciplines onveranderd gelijk en betekent dat we bij een afvaardiging zicht moeten hebben op een top 8-, 9- of 10-klassering. Het niet halen van criteria, zoals hierboven gesteld, heeft consequenties. Dit lijkt wellicht streng maar is eveneens duidelijk en rechtvaardig. Op dit beleid is topsport gebouwd in Nederland, dus ook de motorsport die onder de paraplu valt van de KNMV.